• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga den ärliga rådgivaren! (Ekonomi Vännen)

Ekonomivannen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 September 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hej alla låntagare där ute!

Jag har jobbat inom låneförmedling i över två år och vet allt om denna branschen. Jag vet villka banker som är lätta att jobba med och hur man ska tänka i olika situationer. Under min tid inom låneförmedling har jag stött på många 1000 tals människor som sitter fast i dålig lånefällor som varje dag känner stress över detta och så ska det inte behöva vara. Jag tog beslutet att inte fortsätta inom låneförmedling eftersom detta är en bransch som inte fokuserar på kundens bästa i alla lägen utan istället på hur man kan tjäna som mycket pengar som möjligt. Idag pluggar jag systemvetenskap och ekonomi istället men har fortfarande kvar viljan av att hjälpa människor till en bättre livskvalitet. Därför öppnar jag upp denna trod där min förhoppning är att kunna ge så bra rådgivning som möjligt genom min erfarenhet.

Ha en fortsatt bra vecka,

Med vänlig hälsning,
Ekonomivannen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Kan börja med ett par frågor.

1. Vilka är lättast att få lån hos med dåliga förutsättningar, t.ex. dålig UC?
1a. Vilka erbjuder bäst ränta?
2. Vilka långivare bör man akta sig för?
3. Hur mycket av beslutsfattandet är automatiserat och hur mycket kan "rätt" individ göra för de som sökt lån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp